Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

Satış sonrası etkileşim sağlayacak e-posta çalışmaları

Web Atölyesi olarak Eskişehir bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-posta pazarlama çalışmaları sadece ürün tanıtımı ya da kampanya bildirimi için kullanıldığında, E-ticaret firmalarına çok fazla etkileşim getirmeyebiliyor. Gün içinde birçok firmadan bu tür mesajlar alan kullanıcıların, kampanya e-postalarına olan yaklaşımları çok olumlu olmayabiliyor.

Ancak e-posta pazarlama çalışmalarında bir adım öne geçmek ve hem geri dönüşüm hem de etkileşiminizi artırmak için yapabileceğiniz bazı çalışmalar var. Bu çalışmaları yapmanız, tüketicilerle olan iletişiminizi geliştireceği gibi onların fikirlerini aldığınız için de onları sadık müşterilere çevirebilir.

Burada, satış sonrasında yapılan e-posta çalışmalarından bazılarını sizinle paylaşacağız. Burada bahsedeceğimiz çalışmalar, doğrudan satışa yönlendirme yapmasa da, tüketicilerle olan etkileşimi artıracağı için sadık müşterilere sahip olmanızı sağlayabilir.

Teşekkürler e-postası

E-ticarette tüketicilerle bire bir diyalog kurulamadığı için, iletişim eksikliği en çok yaşanan problemlerden biridir. Bu durumu tersine çevirebilmek için, satıştan sonra kişiye özel bir teşekkürler mesajı göndererek, yaptıkları alışverişten dolayı memnun olduğunuzu onlara belirtebilirsiniz.

Bu e-postada kişiselleştirilmiş bir mesajın yanı sıra:

  • Kullanıcının satın aldığı ürünlerle ilgili olabilecek birkaç ürün önerisi,
  • Müşteri hizmetleri iletişim bilgileri,
  • İade koşulları ve garanti şartlarını da ekleyebilirsiniz.

Böylelikle tüketicilere teşekkür etmenin yanı sıra, site ve hizmetlerinizle ilgili detaylı bilgileri de kolay ulaşabilecekleri bir şekilde sunmuş olursunuz.

Ürünle ilgili yorum e-postaları

Sattığınız ürün, tüketicinin eline ulaştıktan ve birkaç gün geçtikten sonra, ürünle ilgili yorum yapmaları için de tüketicilere e-postalar gönderebilirsiniz. Bu e-postalarda kullanıcıları doğrudan ürün sayfasındaki yorumlar bölümüne yönlendiren bir bağlantı gönderebilir ya da onların iznini alarak onları ürünle ilgili yorumlarını site üzerinde paylaşmak istediğinizi belirtebilirsiniz.

Bu tür gönderiler yaptığınızda, ürün hakkında doğrudan müşterinizden bir geri bildirim alabilirsiniz. Buradan alacağınız geri bildirimleri site üzerinde yayınlayarak, diğer potansiyel müşterilerinize sunabilir ve ayrıca buradaki geri bildirimler doğrultusunda hem hizmetlerinizi hem de ürününüzü geliştirebilirsiniz.

”Deneyimlerinizi paylaşın” e-postası

Müşterilerinizi sosyal mecralarda deneyimlerini paylaşmaya yönlendirmek için de e-postalar gönderebilirsiniz. Gerçek kullanıcıların ürün hakkında yaptıkları paylaşımlar ve gönderiler daha çok ilgi görecektir. Çünkü reklam amaçlı olmayan içerikler, sosyal mecralardaki kullanıcıların daha çok dikkatini çekeceği gibi, ürünle ilgili daha gerçekçi bilgiler almalarını sağlar.

Sosyal mecralar üzerinde kendi deneyimlerini paylaşan tüketicilere küçük ödüller (indirimler) sunarak, bu paylaşımlar için onları teşvik edebilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal mecralarda onların gönderilerini de paylaşabilir veya onlara bu mecralar üzerinden kişisel mesajlar göndererek, onlarla yeniden etkileşime geçebilirsiniz.

Kişiselleştirilmiş ürün e-postaları

Kişiselleştirme, son yıllarda E-ticaretteki en önemli unsurlardan biri olmaya başladı. Rekabetin çok fazla olması ve kullanıcıların E-ticaret firmaları arasında seçim yapmaları nedeniyle, firmalar kullanıcılara kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunarak, onları sadık müşterilere çevirmeye çalışıyorlar.

E-posta çalışmalarınızda da kişiselleştirmeden yararlanabilirsiniz. Müşterilerinizin daha önceden satın aldıkları veya sepetlerine ekleyip satın almadıkları ürünlere göre bazı ürün önerilerinde bulunarak onlara e-postalar gönderebilirsiniz.

Kendilerinin beğendikleri ürünlerle ilgili e-postalar almak kullanıcıların alışveriş kararlarını etkileyebilecek bir durumdur.

En iyi müşterilerinize özel e-postalar

Belli aralıklarla sizden en çok alışveriş yapan ya da size en sadık müşterilerinizi veritabanınızdan belirleyerek onlara özel kampanya ve fırsatlar sunduğunuz e-postalar hazırlayabilirsiniz.

Bu gönderilerin amacı, sadık müşterilerinize verdiğiniz değeri onlara göstermektir. Sadık müşterileriniz, uzun vadede size daha çok kazanç sağlar ve bu nedenle onları elinizde tutmak için belli zaman dilimleri içinde sadece onların yararlanabilecekleri kampanyalar hazırlayarak, bu bilgileri onlara e-posta yoluyla ulaştırabilirsiniz.

satış sonrası e-posta gönderimi satış sonrası e-posta pazarlama e-posta pazarlama e-ticaret bilgi bankası
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul