Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

Geri dönüşümlerinizi artıracak 6 ürün açıklaması ipucu

Web Atölyesi olarak Eskişehir bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

İnternet üzerinde satış yaparken, ürün açıklamaları geri dönüşümlerin artmasında önemli bir rol oynuyor. Tüketiciler, ürünler hakkındaki ilk izlenimlerini bu ürün açıklamaları üzerinden edindikleri için, buradaki açıklamaları etkili bir şekilde kullandığınızda, tüketicilere daha iyi bir şekilde ulaşma şansı yakalıyorsunuz.

Ürün açıklamalarınızı oluştururken ilk dikkat etmeniz gereken, “bir tüketici bu ürünü neden satın almak istemeli?” sorusu olmalı. Ürün açıklamalarını oluşturduğunuzda, bu metinler tüketicide nasıl bir duygu oluşturmalı ve bu duygu onları satın almaya nasıl yönlendirmeli?

Ürün içerikleriyle geri dönüşümlerinizi artırmak için bazı ipuçlarını sizinle paylaşıyor olacağız. Bu ipuçlarından yararlanabilmek için, içerik yazımı konusunda da biraz tecrübe kazanmış olmanız gerekebilir; çünkü doğru kelime ve cümle kalıplarıyla tüketicilerin dikkatini çekebilmeniz gerekiyor.

Tüketicilerin anlayacağı dilden konuşun

Ürün açıklamalarınızı hazırlarken, fazla terim kullanmaktan kaçının. Özellikle teknolojik ürünler satıyorsanız, sıradan ve bu konular hakkında çok fazla bilgisi olmayan tüketicilerin dahi anlayabileceği ürün açıklamaları hazırlamanız geri dönüşümlerinizi artırmanızda size yardımcı olacaktır. Ürünle ilgili teknik özellikler için ayrıca bir bölüm hazırlayarak, tüketicileri detaylı bilgilendirme için bu bölümlere yönlendirebilirsiniz.

Tüketicilerin okumak isteyecekleri şekilde yazın

Dünyada en çok satan romanlara baktığınızda, hikayenin kurgusundan çok, hikayenin anlatılış şeklinin öne çıktığını görürsünüz. İyi ve karşı tarafın algıyalayacağı şekilde hazırlanmış içerikler her zaman daha çok ilgi çeker.

Bu nedenle de ürün açıklamalarınızda, tüketiciler ne demek istediğinizi rahat bir şekilde anlayabilmeli. Karmaşık cümleler ve anlatım bozuklukları tüketicilerin kafasını karıştırabilir.

Tüketicilere, ürünün kendilerine nasıl yardım edeceğini anlatın

goo

Geri dönüşümlerinizi artırmanın bir diğer yolu da, ürünün tüketicilerin hayatını nasıl etkileyeceğini yazmaktır. Bu ürünü satın aldıklarında hayatlarında ne değişecek? Ya da bu ürün onlara hangi sorunlarını çözme de yardımcı olacak?

Tüketiciler, daha önce bilmeseler bile bazı ürünlere ihtiyaçları olduğunu onlara söylediğiniz zaman fark ederler. Bu nedenle de ürün açıklamalarınızda bu tür açıklamalar yapmak, onların satın alma kararlarını etkileyecektir. Bir ürün aldıklarında, bu ürün onlara nasıl faydalar sağlayacak ve onlara nasıl bir katkıda bulunacak? Siz söylemediğinizde, tüketiciler bunun farkında olmayabilirler. Bunu söylediğinizde de onların kararlarını değiştirebilirsiniz.

Odak noktanız onlar olsun, kendiniz değil

Bazı markalar, ürün açıklamalarında da kendi reklamlarını yapıyorlar ve bunun doğru olduğunu düşünüyorlar; fakat ne yazık ki tüketicilerin bu tür reklamlara olan yaklaşımları eskiden olduğundan daha farklı. Artık çok fazla seçenek ve rekabet olduğu için, bu tür kendini ön plana çıkartan markalar, tüketicilere ulaşmada sıkıntı yaşıyorlar.

Kendi reklamlarını yapmanın yanı sıra yapılan yanlışlardan biri de ürünün ne kadar iyi olduğuna odaklanmak oluyor. Ürünün ne kadar iyi olduğuna ve tüketicilerin sorunlarını ne kadar iyi çözdüğüne karar verecek olanlar tüketicilerdir, yani siz değilsiniz. Bu nedenle de ürünü övme çalışmaları yapmak ve piyasadaki en ürün olduğu iddiasında bulunmak, ürün açıklamalarında yapılan en büyük yanlışlardır.

Gerçekten tüketicilerin tercih ettiği ve memnuniyet oranı normal değerlerin üstünde olan bir ürününüz varsa bunu ürün açıklamalarında kullanıcılara sunmayın. Tüketici yorumları ve ürün hakkında yazılmış diğer içerikleri, ürün sayfası üzerinde ayrıca tüketicilere sunun. Bu bölümün başlığında ürün hakkında gelen olumlu yorumları ve ürünün ne kadar iyi olduğunu gösterebilirsiniz.

Ancak ürün açıklamaları kısmında, herhangi bir dayanağı olmayan açıklamalar yaptığınızda tüketicilerin yaklaşımı biraz daha negatif olabilir. Bu sebeple de odak noktanızı seçerken tüketicilere hitap etmeyi öncelik haline getirmeniz gerekiyor.

Gereksiz detaylarla kafa karışıklığı yaratmayın

Kimi zaman, ürün açılamalarını uzatmak ve detaylandırmak için ürünle çok ilgisi olmayan ve kafa karışıklığı yaratabilecek detaylar da yazılabiliyor. Gereksiz metinlere yer vermek, tüketicilerin algısını zorlayabilir ve bir anlığına bu metinleri akıcı bir şekilde okumalarının önüne geçebilir. Bu akıcılık bozulduğunda da onları kaybedebilirsiniz.

Ürün açıklamalarınızı uzun yazamayabilirsiniz. Gereksiz metinler kullanmaktansa kısa yazmak daha iyi bile olabilir. Tüketicilerin uzun yazılar okumaktan hoşlanmadıklarını düşünecek olursak, kısa ve maddeler haline indirgenmiş ürün açıklamaları daha dikkat çekici olabilir; çünkü tek bakışta ürünle ilgili tüm her şey burada onlara verilmiş olur.

Ürünün tek bir özelliği üzerinde durmayın

Yapılan hatalardan biri de ürünün en göze çarpan özelliği üzerinde durmak oluyor. Fakat bir ürünün birden fazla kullanım alanı olabilir ve siz sadece tek bir özellik üzerinde durup, bunu öne çıkardığınızda, diğer özelliklerinden yararlanabilecek olan tüketicileri kaçırmış oluyorsunuz.

Farklı reklam kampanyaları düzenleyerek, bu ürünlerin özelliklerini farklı hedef gruplarına tek tek yapmanız daha iyi sonuçlar verecektir; ancak site üzerindeki ürün açıklamalarında tek bir özelliğin üzerinde durmanız istediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olabilir.

ürün açıklamaları e-ticarette ürün açıklaması nasıl yazılır ürün açıklaması ipuçları e-ticaret bilgi bankası
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul