Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

Dikey e-ticaret pazarı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Web Atölyesi olarak Eskişehir bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret pazarı seçerken dikkat etmeniz gerekenler' data-url='http://www.eticaret.com/blog/dikey-E-ticaret-pazari-secerken-dikkat-etmeniz-gerekenler/'>
E-ticaret pazarı seçerken dikkat etmeniz gerekenler' data-url='http://www.eticaret.com/blog/dikey-E-ticaret-pazari-secerken-dikkat-etmeniz-gerekenler/'>

Geleneksel ticaret kadar E-ticaret için de önemli olan noktalardan biri; hedef kitleyi iyi seçebilmek. Dikkati çekilmek istenen müşteri profili, işletmenin de kaderini doğrudan etkileyeceği için hedef pazarın ayakları yere sağlam basan analizler sonucunda belirlenmesinde büyük fayda var.

Hedef pazar seçiminde mevcut rekabet durumu da göz ardı edilmemeli. Rekabet yoğunluğu diğerlerine oranla daha düşük olan pazarlara yönelmek ise doğru uygulandığında yüksek karlılık oranları sunabilir. Pazar bölümlendirme stratejilerinden biri olan niş de, rekabet oranı düşük ve gelişmekte olan pazarları ifade etmek için kullanılır. Biraz daha detaylandırmak gerekirse; eğer niş bir kitleye hitap ediyorsanız, pazardaki boşlukları belirleyerek nokta atışı satışlar yapıyorsunuz demektir.

Satış yapmak için kolları sıvamadan önce niş kitleye karar vermek ise büyük önem taşıyor. Peki bu nişi neye göre seçmeli? Pazarı hangi kriterleri göz önünde bulundurarak daraltmalı? Sorularınızın cevapları için yazımıza göz atabilirsiniz.

Değer katabileceğiniz bir alan seçin

Ürünlerin fiyatları üzerinden değil de vereceğiniz hizmetin kalitesiyle de rekabet üstünlüğü sağlayabilirsiniz. Hatta kitlenizin baş etmekte zorlandığı bir konuda onlara rehberlik ederek satışlarınızı katlayabilirsiniz. İlk anda alışılmadık gelse de ürünlerin yanı sıra bir değer sunmak kullanıcılarınızın satın alma tercihlerini etkileyebilir.

Satacağınız ürünü başka birçok mağazadan bulabiliyorken, kullanıcılarınızın sizi tercih etmesi için onlara bir veya birden çok neden sunmanız kolaylıkla fark edilmenizi sağlayabilir. Örneğin, seçtiğiniz niş alan evcil hayvanlar ile ilgiliyse hayvan sahiplerine üründen daha fazlasını vererek müşterileri memnuniyetinizi artırabilirsiniz. Kullanıcınızın en yakın dostu olan evcil hayvanı için aksesuarlar ve mamalar satmanın yanı sıra hayvan hastalıkları ile ilgili içerikler veya 7/24 danışma olanağı sunmanız kullanıcılarınızın E-ticaret sitenizle sadakat bağı kurmasını kolaylaştırabilir. Dolayısıyla mekanik bir E-ticaret sitesi olmak yerine kullanıcılarına değer katan, onları anlayarak çözüm alternatifleri sunan yaratıcı bir marka olmak, niş pazarda başarılı olmayı kolaylaştırabilir.

Beklentileri belirleyin

Pazar lideri olmak her zaman başarı getirmeyebilir. Seçilen pazar çok niş olsa da müşteri beklentilerine uygun olmadığı takdirde lider olmak da pek bir anlam ifade etmeyebilir. Bu noktada seçilecek dikey pazarda ürün kategorisinin yıllık ticaret hacmini öğrenmekte ve müşteri beklentilerini belirlemekte büyük fayda var.

Dahil olmayı planladığınız sektörün dinamiklerine hakim olmanız, niş pazarlama için büyük önem taşıyor. Yapılacak araştırmalar sonucunda tüketicilerin alışveriş seçimlerinde ne gibi zorluklar yaşadığını, ödeme yöntemlerinde nasıl iyileştirmeler arzuladıklarını, satış sonrasında nasıl bir hizmet beklediklerini, özetle nelere ihtiyaç duyduklarını öğrendikten sonra nasıl bir yol haritası çizeceğinizi belirlemek daha kolay olabilir.

Doğru ürünleri pazarlayın

Seçtiğiniz niş alanı belirlediğinizde, hedef kitleniz de önemli ölçüde daralacak. Çünkü artık çoğunlukla tek bir müşteri profiline yönelik ürün ve hizmetler sunduğunuzdan her kullanıcının ilgisini çekmiyor olacaksınız. Diğer bir yandan bu sayede hedef kitleniz kendini daha ayrıcalıklı hissedebilir. Marka imajını olumlu etkileyebilecek bu tutumu istikrarlı bir şekilde sürdürmek de seçtiğiniz alanda yapacağınız en büyük yatırımlardan biri olabilir.

Satışa sunacağınız ürünlerin bir süre sonra başka bir ürünü satın alma ihtiyacı doğuracak türde olması da doğru ürünü belirlemede büyük rol oynuyor. Kullan-at ürünler ya da her bir parçası satın alındığında farklı bir kullanıcı deneyimi sunan ürünler bir süre sonra tekrardan satın alma ihtiyacı doğurabilir. Örneğin bilgisayar ürünleri gibi zamanla ihtiyaç doğuran bir kategoriye sahip satıcı, bu ürünlere dair aksesuarları ve kullanımı bir üst seviyeye taşıyacak farklı donanım malzemelerini de satışa sunarak gelirini rahatlıkla artırabilir.

Tüm bu maddeler gözetilerek niş pazarınızı belirlediğinizde ise Web Atölyesi, kaliteli alt yapı hizmetleri ile en büyük çözüm ortağınız olacaktır. Siz de hedeflerinizi gerçekleştirerek başarıya ulaşmak için Web Atölyesi kullanıcıları arasında yer alın; kolaylıklar dünyasına bir an önce adım atın.

dikey e-ticaret niş e-ticaret dikey e-ticaret pazarı niş pazar niş pazar seçmek dikey pazar dikey pazar seçmek dikey e-ticaret pazarı seçmek e-ticaret yapmak eticaret sitesi eticaret ürün yönetimi e-ticaret İşletmeciliği e-ticaret sektörü
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul