E-ticaret firmalarının vazgeçilmez pazarlama araçlarından biri olan e-posta pazarlama, beklenenin aksine halen online satış yapan firmalara en çok yatırım getirisi sağlayan pazarlama yöntemlerinden biri.
Son yıllarda e-posta pazarlama dinamikleri devamlı olarak değişiyor ve markalar da bu değişikliklere göre pazarlama stratejilerini geliştiriyor. Bu alandaki araştırmaların sonucunda ortaya çıkan veriler de markaların e-posta pazarlama stratejilerini geliştirmelerinde yardımcı oluyor. Son 3 yılı kapsayan verileri derleyerek sizlere sunuyoruz. Burada ele aldığımız verilerin dünya çapında yapılan araştırmalar olduğunu da belirtelim.
2014 yılı verileri
- E-posta pazarlama için harcanan her 1 doların, ortalama olarak 44,25 dolar geri dönüşümü oluyor.
- Her gün 247 milyar e-posta gönderiliyor ve bu da saniyenin 0,00000035in de bir e-posta gönderildiği anlamına geliyor.
- E-posta yoluyla pazarlama çalışmaları sunulan tüketiciler, e-posta sunulmayan tüketicilerden yüzde 138 daha fazla alışveriş yapıyor.
- Hem iş hem de kişisel kullanıcılar ele alındığında, dünya genelinde toplam 897 milyon e-posta kullanıcısı bulunuyor.
- E-postaların yüzde 48i mobil cihazlar üzerinden açılıyor.
- Tüketicilerin yüzde 91i günde en az bir kez e-postalarını kontrol ediyor.
- E-posta, yeni müşteriler elde etme konusunda Facebook ve Twitterdan 40 kat daha iyi.
- 2014 yılında tüketicilerin yüzde 44ü, e-posta ile gelen promosyonlar doğrultusunda en az bir kez alışveriş yaptı.
- Tüketicilerin yüzde 72inin e-posta bültenlerine abone olma amacı, indirimlerden yararlanmak. Sadece yüzde 8,2lik bir kısmı markayı sevdikleri için bu listelere kayıt oluyor.
- Tüketicilerin yüzde 48lik bir bölümü markalarla e-posta yoluyla iletişime geçmeyi daha çok tercih ettiklerini söylüyor.
- E-posta geri dönüşümleri, sosyal mecralara kıyasla yüzde 17 daha fazla değerli.
2015 yılı verileri
- Pazarlamacıların yüzde 25i, e-posta operasyonlarını şirketlerinin birincil gelir kaynaklarıyla birleştiriyor.
- Tüketicilerin yüzde 61i haftalık promosyon e-postaları almak istiyor. Yüzde 28lik bir bölüm ise bu e-postaların daha nadir gönderilmesini istiyor.
- Sosyal paylaşım butonlu e-postalar, tıklama oranlarını yüzde 158 daha çok artırıyor.
- E-posta çalışmalarının yüzde 66sını bültenler, yüzde 54ünü promosyonlar ve yüzde 42sini ise hoşgeldiniz mesajları oluşturuyor.
- 2011 yılında mobilden açılan e-postaların oranı yüzde 8lerdeyken 2015te bu oran yüzde 55lere yükseldi.
2016 yılı verileri
- Dünya genelinde 251 e-posta pazarlama çözümü sunan yazılım bulunuyor.
- E-postaların yüzde 33ü iPhone üzerinden açılırken, Gmail yüzde 15le ikinci, iPad yüzde 12 ile üçüncü sırada yer alıyor. Google Android ise yüzde 10 ile dördüncü sırada yer alıyor.
- Z kuşağı, e-postalarını farklı yerlerde kontrol etmeyi seviyor. Yüzde 70i yataklarında kontrol ederken, yüzde 57si tuvalette, yüzde 27si ise araç kullanırken kontrol etmeyi tercih ediyor.
- Gmailin 900 milyon kullanıcısının yüzde 75i, e-postalarını mobil cihazlar üzerinden kontrol ediyor.
- E-posta, veri toplamak ve verilerin analizi için kullanılıyor. Pazarlamacıların yüzde 41i e-posta pazarlama performans verilerinden yararlanıyor.
- E-posta başlıklarında kişiselleştirme yapan firmaların gönderileri yüzde 26 daha fazla açılıyor.
- Pazarlamacıların yüzde 89u, geri dönüşüm sağlamak için e-posta pazarlamadan yararlanıyor.
- Tüketicilerin yüzde 65i e-postalarda görselleri tercih ederken, geri kalan yüzde 35lik bölüm metinleri tercih ediyor.
- Yetişkinlerin yüzde 58i, sabah ilk iş olarak e-postalarını kontrol ediyor.
- E-postalara video eklemek, tıklama oranlarını yüzde 300 artırıyor.
Bu veriler ne ifade ediyor?
Son üç yılın verilerini incelediğimizde bazı önemli noktalar ortaya çıkıyor. 2016 yılındaki e-posta çalışmalarınızda bu verilere dikkat etmek, hem geri dönüşümlerinizi artırabilir hem de açılma ve tıklanma oranlarınızın artmasını sağlayabilir.
- Mobile uyumlu e-postaların önemi giderek artıyor. Mobil kullanıcı sayısını artması ve e-postaların mobil üzerinden kontrol edilmeye başlaması nedeniyle, mobile uyumlu e-postalar her geçen gün daha önemli bir hale geliyor.
- Görsel ağırlıklı e-postalar talep ediliyor. Son yıllardaki görsel içeriklere olan ilgi, e-postalarda da öne çıkıyor. Tüketicilerin büyük kısmı görsel ağırlıklı içeriklere daha fazla ilgi gösteriyor ve bu nedenle de e-postalardaki içeriklerin görsel ağırlıklı olması, geri dönüşümleri artıyor.
- Video içerik trendi. Görsel içeriklerini yanı sıra videoda son birkaç yıldır büyük bir yükselişte ve e-posta çalışmalarına video eklenmesi tıklama oranlarını büyük ölçüde artıyor.
- Tüketiciler kişiselleştirilmiş e-postalara daha çok önem veriyor. Tüketiciler, kendilerine özel olarak hazırlanmış e-postaları daha çok açıyor. Bu nedenle kişiselleştirme çalışmalarına ağırlık vermek 2016da oldukça önemli olacak.
- Devamlı e-posta gönderimi yapmak tüketicileri sıkıyor. Tüketiciler artık her gün markalardan gönderi almak istemiyor. Devamlı e-posta gönderen markalar bu nedenle tüketiciler bir açıdan rahatsız ediyor. Gerçekten onlara bir değer sunmayan ve ilgilerini çekmeyen e-postalar almak istemiyorlar. E-posta pazarlama çalışmalarınızda gönderim sıklığınızı gözden geçirmek yararlı olabilir.