Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

İçeriklerinize takipçilerinizin dikkatini nasıl çekebilirsiniz?

Web Atölyesi olarak Eskişehir bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

Blogunuzda yayınladığınız ve Sosyal Medyada paylaştığınız içeriklere daha fazla kişinin dikkatini çekmek ve bu paylaşımlardan etkileşim elde etmek kimi zaman zor oluyor. Birçok markanın içerik ve Sosyal Medya pazarlamada en sık yaşadıkları durumlardan biri de bu oluyor.

Takipçilerinizin ve internetteki diğer kullanıcıların dikkatini çekebilmek için, içeriklerinizde bazı taktiklerden faydalanabilir ve bu şekilde, takipçilerinizin dikkatini daha fazla çekebilirsiniz.

Aşağıda paylaştığımız bu taktikleri birçok yabancı ve yerli firma kullanıyor. Özellikle bu taktiklerin birçoğunu haber sitelerinin de kullandığını yazının ilerleyen bölümlerinde de fark edeceksiniz.

Şaşırtma ve sürpriz etkisi yaratın

Şaşırtma ve sürpriz etkisinin insan beyni üzerinde bir takım etkileri vardır. Beklenen ve tahmin edilebilen durumlar ilk bakışta insanların ilgisini çekmiyorken, beklenmedik bir olayla karşılaşıldığında, beyin otomatik olarak bu duruma tepki veriyor.

İnsan beyninin bu özelliğinden yararlanarak, içeriklerinizde karşınızdakini şaşırtacak başlıklar kullanabilirsiniz. Bu tür bir etki yaratmak, doğrudan karşınızdaki kişinin ilgisini çekecektir.

Merak uyandırın

Sosyal Medyada paylaşımlarınızı yaparken ya da blog yazılarınızın başlıklarında merak uyandırıcı başlıklar kullanmaya özen gösterin. Merak uyandırma taktiğini, haber sitelerinin sıkça kullandığını görebilirsiniz. Kullandıkları başlıklar ve manşetler çoğu zaman merak uyandırmaya yöneliktir.

Merak duygusu da bir önceki maddedeki gibi insan beynini tetikleyen unsurlardan biridir ve insanlar meraklarını gidermek için bu bilgiye erişmek isterler. Psikolojik olarak ele aldığımız bu durumu, insanların bu davranışlarını kendi içeriklerinize çekmek için de kullanabilirsiniz.

Tabii ki burada tepki çekmemek ve bir süre sonra takipçilerinizi kaybetmemek için haber sitelerinin kullandığı “Öyle bir şey yaptı ki!”, “O soruya öyle bir cevap verdi ki!” gibi tık avcılığına oynayan başlıklar kullanmayın. İnternet kullanıcıları bu tür tuzaklara birkaç kez düşüyor ve bir süre sonra bu yayıncıların, içi boş içerikler üretip, sadece tık avcılığı için böyle başlıklar attığını farkediyor. Bu durumda bir süre sonra, takipçilerinizi kaybetmenize neden olabiliyor.

Bu tür başlıklar yerine, biraz daha yaratıcı ve merak uyandıran başlıklara önem verebilirsiniz. Örnek olarak; bir giyim firmasıysanız “2016 ilkbahar-yaz koleksiyonunda en çok kullanılan renk hangisi oldu?” gibi bir başlıkla hem merak unsurunu öne çıkartmış hem de bir sonraki maddede de belirteceğimiz soru sorma taktiğini beraber kullanmış olursunuz. Bu örnekler çoğaltılabilir.

Dikkat edilmesi gereken bir diğer ve aslında en önemli nokta ise, ilgi çekmek için bu tür başlıklar attığınızda içeriğinizin de bu başlığın cevabını vermesi ve dolu bir yazı olması gerekiyor. Aksi takdirde yine tık avcılığı yaptığınız düşüncesi tüketicilerde oluşabilir.

Soru sorun

Bir önceki örnekte de değindiğimiz gibi, soru sormak da takipçileri etkileşime yönlendiren taktiklerden biridir. Birçok marka yıllardır sosyal mecralarda bu taktikten yararlanıyor.

Sosyal mecraları kullanan kişiler kendi fikirlerini paylaşmak isterler ve siz onlara bir konu hakkında soru sorduğunuzda, eğer ilgilerini çekecek bir konuysa, takipçileriniz bu soruya yanıtlar vermeye başlayacak. Sayfanız veya gönderiniz üzerinde bir tartışma ve etkileşim ortamı yaratmak için onların fikirlerini almaya çalışın.

Konuya negatif yönünden yaklaşın

Bir konunun negatif taraflarından yaklaşmak da takipçilerinizin dikkatini çekebilir. Bunun sebebi ise, insanlar bir konunun yanlış taraflarını da bilmek isterler. Belli başlı konularda, tüketicilerin yanlış yaptığı ya da onları olumsuz olarak da etkileyebilecek bir açı yakalayabilirseniz, bunu onlara sunabilirsiniz.

Örnek olarak; teknolojik ürünler satıyorsanız, “Akıllı televizyonunuzda futbol maçlarını izlerken yaptığınız yanlışlar” gibi bir başlık kullanabilir ve yazının içerisinde, maç izlerken TV ayarlarının değiştirilebileceği ve izlenen maçın görüntü kalitesinin artırılabileceğinden bahsedebilirsiniz. Akıllı TV’lerin birçok farklı özelliği bulunuyor; ancak tüketicilerin çok azı bunlardan haberdar.

Böyle bir içerikle hem negatif duygulara oynamış hem de yazının içeriğini bir rehber gibi oluşturarak kullanıcı deneyimini artırmaya yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Hem ilgi çekici hem de bilgilendirici bir içeriğiniz olmuş olur.

Bu içeriği daha fazla kişiye ulaştırmak içinse, sosyal mecralarda 25+ erkek kullanıcıları hedefleyebilir ve sponsorlu içerik olarak sunabilirsiniz. Erkeklerin, akıllı TV ve futbola olan ilgisinden de yararlanarak kendinize yeni bir hedef grubu oluşturmuş olursunuz.

Rehber yazıları hazırlayın

Bir önceki maddede verdiğimiz örnekten yola çıkarak, rehber yazıları hazırlamak kullanıcı deneyimini artırdığı için oldukça ilgi çeker. Tabii ki düz bir “Akıllı TV kullanım rehberi” yerine, bir önceki maddede verdiğimiz gibi bir başlıkla ya da “Dizi keyfinizi bozmadan, akıllı TV’nizden Sosyal Medyayı takip edebilirsiniz” gibi bir başlık kullanabilirsiniz.

Kullanıcılar, birçok farklı ekran (akıllı telefon, laptop, tablet ve TV) kullanıyor ve bu geçişler yerine onların sadece TV üzerinden Sosyal Medya takiplerini yapabileceklerini ve “nasıl” yapabileceklerini anlatabilirsiniz. Kullanıcı deneyimini artırdığınızda, hem ürününüzün daha iyi kullanılmasını sağlar hem de tüketicileri bu konuda bilgilendirmiş olursunuz.

Sonuç ve değerlendirme

Son olarak, yukarıda verdiğimiz taktiklerin hepsini bir arada kullanabileceğiniz gibi birkaçını bir arada da kullanabilirsiniz. Verdiğimiz örneklerde de zaten bu taktiklerin birkaçını beraber kullandık.

Sosyal Medya paylaşımlarınızda tüketicilerin ilgisini çekmek sizin yaratıcı fikirlerinize bağlıdır. Burada yer verdiklerimiz dışında da çalışmalar yapabilirsiniz. Ancak önemli olan, sıradanlıktan kurtularak internet kullanıcılarının ilgisini çekebilmektir.

dikkat çekmek takipçilerin dikkatini çekmek içeriklerle dikkat çekmek e-ticaret bilgi bankası İçerik pazarlama sosyal medya pazarlaması
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul