Dijital pazarlama dünyası için daha 2016ya girmeden yeni eğilim ve satışları artıracak yöntemler ortaya çıkmaya başlamıştı. Bu yıllın başından itibaren dijital platformlardaki tüketici davranışları çok daha fazla dikkate alınarak ve beklentileri gözetilerek pazarlama stratejileri belirleniyor. Özellikle mobil cihazların yaygınlaşması, E-ticaret sitelerinin bu cihazlar üzerinden de keşfedilmesi ve ziyaretlerin alışverişe dönüşmesi, masa üstü ve diz üstü cihazların yanı sıra mobil açısından da düşünülerek trendler belirlenmeye başladı.
Yılın ilk aylarındaki eğilimlere göz atıldığında Elbette yine E-ticaret pazarlaması için Sosyal Medya ve alternatif promosyon kanalları da 2016da göz ardı edilemeyen alanlar olduğu görülüyor. Tüm bu alanların içerik pazarlamasını öncelikli hale getirdiği de bir gerçek. Sonuç olarak, girişimcilerin E-ticaret pazarlaması için içerik, Sosyal Medya ve reklam gibi belli başlı özen göstermesi gereken noktalar var.
Peki, E-ticaret işini geliştirmek ve pazarlama için etkili bir yol izlemek isteyen girişimciler, bu ana başlıklar altında neler yapmalı? Bunlara ek olarak E-ticaret pazarlamasına yardımcı olabilecek hangi yöntemler var? Eğer siz de E-ticaret alanında atılımlar yapmak üzereyseniz, gelin birlikte E-ticaret pazarlaması için işinize yarayacak 2016 trendlerine göz atalım
Pazarlama yönetimi için bilgi toplayın
E-ticaret pazarlamanızı yönetebilmek için neler yapacağınıza karar vermek için, rakiplerinizin daha önce hangi stratejileri izlediğini, hangi kanallar üzerinden hedef kitlelerine ulaştığını, ne tür konularda destek aldıklarını incelemenizde fayda var. Buna göre, siz de markanızın E-ticaret pazarlaması için neler yapabileceğinizi belirleyebilir, çözüm ortakları ve birlikte çalışacağınız diğer ekipler için ne kadar bütçe ayırmanız gerektiğini net bir şekilde görebilirsiniz.
Profesyonel içerik desteği alın
Markanız için hem Sosyal Medya hesaplarınızı yönetebilecek, hem de arama motorlarında avantajlı konuma gelmenizi sağlayacak blog ve alternatif içerikler üretebilecek bir profesyonel içerik ajansı ile anlaşmak, E-ticaret pazarlaması için atacağınız ilk adımlardan biri olmalı. Çünkü bir markanın tanıtımı için 2016da artık kullanıcılar arasında en fazla etkileşimi sağlayan orijinal içerik.
İçeriğin orijinal olması, tek bir kanal üzerinden yayılımın meydana gelmesi ve marka bilinirliğinin hedef kitleden çok daha geniş alanlara kadar ilerlemesi anlamına geliyor. Bu noktada, hem dile hakimiyeti güçlü, hem de gündem takibini son derece iyi yapan, kullanıcıları anlayabilen ve onların markayla bağ kurabilecekleri paylaşımlar yapan Sosyal Medya hesapları, meraklarını artıran ve ilgilerini çeken bloglar oluşturmak kuşkusuz ki profesyonellerin işi. Bu nedenle, markanızın sağlam adımlarla ilerlemesi için içerik pazarlamasını şansa bırakmayın.
Kampanyalarınızı planlayın
Müşteri potansiyelinizle Sosyal Medya ve arama motorları üzerinden işler yolunda giderken, bir yandan da satışları artıracak diğer çözümlere yönelmeye başlayabilirsiniz. İndirim kuponları, avantajlı ürün ve kategoriler belirleyerek, bunları özel günlere uyarlayabilir, kargoda özel paketleme ve hediye ürünlerle müşteri memnuniyetini katlayabilirsiniz.
Ancak, bu kampanyalar için markanızın karlılığını korumak adına kampanyalarınızı düzenleyeceğiniz dönemleri belirleyecek bir takvim planlamanızda fayda var. Hangi dönemlerde hangi ürün ve hizmetlere kampanya uygulayabileceğiniz, stoklarınız ve tedarikçi firma ile de oldukça ilgili. Gerekli görüşmelerinizi yapın; kampanyalarınızı müşteri potansiyelinin karşısına çıkarmadan önce beklentileri karşılayabileceğinizden emin olun.
E-ticaret dünyasında gündeme gelen son trendlerden haberdar olmak, E-ticaret pazarlaması ve teknik çözümlerinden en etkili şekilde yararlanmak için siz de şimdi Web Atölyesi ile tanışabilirsiniz. Akıllı E-ticaret paketlerini inceleyebilir, dilerseniz ücretsiz demo hesabınızı oluşturarak çok kazandıran E-ticaret dünyasına hemen adım atabilirsiniz.