Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

E-ticarette e-posta pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Web Atölyesi olarak Eskişehir bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticarette e-posta pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?' data-url='http://www.eticaret.com/blog/e-posta-pazarlama-stratejisi/'>
E-ticarette e-posta pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?' data-url='http://www.eticaret.com/blog/e-posta-pazarlama-stratejisi/'>

E-ticarette geri dönüşümü halen en yüksek pazarlama yöntemlerinden biri olan e-posta pazarlama için bir strateji belirlemek, müşterilerinize ne zaman, nasıl yaklaşacağınız konusunda size bir yol haritası çizer.

Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir strateji oluşturmak ve bunu uygulamak, bu alana yaptığınız yatırımlardan daha yüksek geri dönüşümler almanızı sağlar.

Doğru bir e-posta pazarlama stratejisi sizi sadece gitmek istediğiniz yere götürmekle sınırlı değildir. Aynı zamanda buraya gitmek için yapmanız gereken çalışmaları da size gösterir. Bu stratejilerin oluşturulması ve uygulanması belli bir süreç gerektirir. İlk hazırladığınız plan isteklerinizi ve beklentilerini tam olarak karşılamayabilir. Bu nedenle dönemsel olarak stratejilerinizi analiz ederek güncellemeniz gerekebilir.

Bu rehberde, e-posta pazarlama stratejinizi oluştururken neler yapmanız gerektiğinden bahsedeceğiz. Gereklilikleriniz aynı kalsa da uygulamalarınızda değişiklikler olabilir. Bu nedenle de yukarıda belirttiğimiz gibi belli zaman aralıklarında stratejilerinizi gözden geçirmeniz faydalı olur.

Gönderi zamanı ve sıklığı

E-posta stratejinizi belirlerken ilk olarak belirlemeniz gerekenler e-posta gönderim sıklığınızın ve zamanları olacaktır. Çünkü ne sıklıkta hangi zaman dilimleri arasında e-posta gönderimi yapacağınız hem iş yükünüzü hem de bu çalışmaların geri dönüşlerini belirleyecektir.

E-posta pazarlama ile ilgili önceki yazılarımızda spam gönderilerin zararlarını anlatmıştık. Bu nedenle de stratejinizi belirlerken, e-posta gönderim sıklığınızı iyi bir şekilde ayarlamanız gerekiyor. Devamlı olarak gönderi yapmak, tüketicilerin gözünde sizi spam yapan bir firma haline getirebilir.

Eğer tüketicilere sunabileceğiniz yeni bir değer ya da yeni bir hizmet yoksa, gereksiz e-posta gönderimleri yapmanız yanlış bir tutum olacaktır. Tüketicilere yeni bir şeyler sunacağınız zaman gönderiler yapmanız bu nedenle önemli.

E-posta gönderim sıklığını belirlerken dikkat etmeniz gerekenlerden biri de iş gücü. Bu e-postaların tasarımları ve içeriklerinin hazırlanarak, yayına hazır hale gelmesi için belli bir iş gücü gerekecektir. Stratejinizi oluştururken, buna da dikkat etmelisiniz.

İdeal gönderim zamanı belli testler sonrasında ortaya çıkacaktır. Bu nedenle de stratejinizde değiştirmeniz gereken maddelerden biri bu olacak. E-posta çalışmalarınıza başladığınızda ilk birkaç haftayı ya da ayı farklı zaman aralıklarında gönderiler yaparak geçirebilirsiniz. Bu süreç sonrasında en çok geri dönüşüm aldığınız zaman dilimlerini belirleyerek, yeni stratejinize bu zaman dilimlerini ekleyebilirsiniz.

Başlık kullanımı

Stratejinizde e-posta başlık kullanımını da belirlemeniz gerekiyor. Nasıl bir dil kullanacağınız, başlıkların uzunluğu, call to action çağrılarınız gibi detaylar bu noktada oldukça önemli oluyor.

Belli bir formatınızın olması uzun vadede, e-posta çalışmalarınızı yaparken size yardımcı olacaktır.

E-postalarınızın açılmasını sağlayan kısım, kullandığınız başlıklardır. Başlıklarınız dikkat çekici olmadığı takdirde tüketicilere ulaşmanız oldukça zor olacaktır. Sizin için ideal başlık yapısını da farklı testler yaparak öğrenebilirsiniz.

Farklı e-posta gönderimlerinde farklı başlık yapıları ve eylem çağrıları kullanabilir ve açılma oranlarını karşılaştırarak sizin için ideal olan başlık yapısını bulabilirsiniz.

İçerik ve tasarım yapısı

E-postalarınızda nasıl bir tasarım kullancağınıza da karar vermeniz gerekiyor. Tasarımınızda gereksiz öğelere yer vermeden, kullanıcılara doğrudan mesajınızı vermeniz oldukça önemli.

Son dönemlerde GIF formatlı ya da video içerikli e-postalar E-ticaret firmaları tarafından sıkça tercih ediliyor. İçeriklerinizi ve görsellerinizi oluştururken, bu tür içerik formatlarını tercih edebilirsiniz. Önceki maddelerde olduğu gibi, buradaki ideal içerik formatlarını bulmak için farklı gönderilerde farklı çalışmalar yapabilir ve testler uygulayabilirsiniz.

Amaçlarınızı belirleyin

E-posta pazarlama ile neleri amaçladığınızı da stratejinizde belirlemeniz gerekiyor. Yeni ürün tanıtımları yapmak mı, kampanyaları duyurmak mı yoksa tüketicileri bilgilendiren içerikler paylaşmak için mi bu çalışmaları yapacaksınız?

Amaçlarınızı önceden belirlemeniz, gönderi zamanını, sıklığını, tasarımını ve içerik türlerini belirlemenizde size yardımcı olacaktır. Farklı amaçlarınız olabilir ve bu farklı amaçlar için farklı zaman dilimlerinde farklı tasarım ve içerikler kullanabilirsiniz. Bunları önceden belirleyerek, e-posta çalışmalarınızı kategorilendirmeniz oldukça önemli.

Kişiselleştirme

E-posta çalışmalarında kişiselleştirme yapmak, bu çalışmalardan elde edilen geri dönüşümleri artırmada oldukça etkili oluyor. Bu kişiselleştirmeleri yapmak için tüketicilerin hangi bilgilerine ihtiyacınız olduğunu belirlemeniz gerekecek.

Örnek olarak, isim ve soyad bilgilerinin yanı sıra, doğum günü ya da diğer özel günlerde onlara özel kampanyalar hazırlamayı planlıyorsanız, bu bilgilere de ihtiyacınız olacak. Bu nedenle de bu bilgileri edinebilmek için nasıl çalışmalar ya da uygulamalar yapmanız gerektiğine de bu stratejide karar vermelisiniz.

Her platform ve cihaza uyumluluk

E-posta tasarımlarınızı hazırlarken, bu gönderilerin her platformda ve her platformda (PC ve mobil) çalışır olmasına da önem vermelisiniz. Stratejinizde bu madde oldukça önemli bir yere sahip çünkü tüketicilerin büyük bir kısmı e-postalarını mobil cihazlardan kontrol ediyor ve sizin de çalışmalarınızı bu cihazlara uyumlu hale getirmeniz gerekiyor.

Kullanacağınız e-posta yazılımını seçerken, bu özelliklerin yer alıp almadığını kontrol etmeli ve tasarımlarınızda mobil uyumluluğa öncelik vermelisiniz.

Tüketicileri e-posta listenize nasıl abone yapacaksınız?

Stratejinizi belirlerken, e-posta bültenlerinize nasıl abone çekeceğinizi de belirlemeniz gerekiyor. Tüketicilere bir değer katmadığınız sürece onlar e-posta bültenlerinize abone olmak istemeyeceklerdir.

Bu sebeple de stratejinizi belirlerken, nasıl bir fırsat veya değer sunacağınıza karar veremeniz gerekiyor. Tabii ki bu vaatlerde bulunduktan sonra, bu vaatleri de karşılamanız gerektiğini de söyleyelim.

e-posta pazarlama stratejisi e-posta gönderim stratejisi e-posta planı e-posta pazarlama e-ticaret bilgi bankası
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul