E-ticaret hayatında B2C satışlarınızı gözlemlediğinizde, belki de işlerinizi biraz daha büyütmek, toptan satışlarla B2B faaliyetler yürütmek isteyebilirsiniz. Özellikle toplu alım satımlarla alacağınız ödemeler sayesinde, farklı alanlarda da yine ticari gelişmeler gerçekleştirebilir, yer aldığınız sektörde daha kapsamlı işler yürütebilirsiniz.
E-ticaret müşterilerinizi farklılaştıracak ve dolayısıyla hedef kitlenizin alışkın olduğunuz kullanıcı davranışlarından farklı kullanıcı davranışlarıyla karşılaşacağınız bu süreçte, elbette sizin de E-ticaret siteniz için stratejilerinizi değiştirmeniz gerekebilir. Ancak, öncelikle E-ticaret sitenizin B2B satışlara ne kadar hazır olduğunu belirlemenizde fayda var.
B2Cden B2Bye geçişte sitenizde ne tür değişiklikler yapmanız gerekecek? Hangi özellikleri gözden geçirmelisiniz? Dilerseniz, müşterilerinizin perakende satış müşterilerinden iş dünyasına doğru değişim gösterdiği bu süreçte E-ticaret sitenizde neleri yeniden gözden geçirmeniz gerektiğini birlikte inceleyelim…
SEOyu yeni baştan düşünün
E-ticaret sitenizin perakende satışları için gerçekleştirdiğiniz SEO çalışmasında, detaylı aramalara yönelik, renk, desen ve tasarımla ilgili anahtar kelimelerin girişlerini yapmış olabilirsiniz. Bu kuşkusuz ki perakende müşterileri için son derece faydalı olmuş ve size ulaşmalarını kolaylaştırmıştır.
Ancak, artık toptan satışa yönelik, tedarikçi firmaların kullandığı anahtar kelimelerden yararlanmanızda fayda var. Örneğin, tekstil sektöründeyseniz, kırmızı kazak gibi detaylı aramaya yönelik bir anahtar kelime grubundansa, düz renk kazak, düz renk kazak toptan satış, kazak toptan satış gibi alternatifleri değerlendirebilirsiniz.
Rakiplerinizin uyguladığı stratejilere göz atın
Sizinle aynı sektörde yer alan alternatif tedarikçi firmalar da olabilir. Ancak, rakiplerinizi geride bırakmak için öncelikle onların nasıl iş yaptığını, hangi yöntemlerle firmalara ulaştığını gözden geçirmenizde fayda var. Elbette, birebir kopyalamak yerine fikir alarak, kendi özgün B2B stratejilerinizi kurmanız çok daha doğru bir yaklaşım olur. Örneğin, kategori yapılarına, fiyatlandırma ve kampanyalarına göz atabilir, farklı kampanya ve fırsatlarla sektördeki firmaların dikkatini çekebilirsiniz.
Stok ürünleri ve depolarınızı B2B için hazırlayın
Perakende satışların ardından toptan satışlarda, her toptan satış için artık çok daha fazla ürünün depolardan çıkacağını unutmayın. Bir sonraki satış için elinizde ürün kalmamasını istemezsiniz. Bu nedenle, eğer aynı zamanda üretici firmaysanız, stokta bekleme süresi uzun olan ürünlerden depolayabilir ve elbette depo alanlarınızı da B2Bye uygun olarak genişletebilirsiniz.
Bunun yanı sıra, stokta ürünlere yönelik bilgilerin güncel olması da son derece önemli. Çünkü firmalar, tedarikçi firmaların stoklarını incelemek ve sürekli ürün karşılayıp karşılayamayacağını bilmek isteyebilir. Bu nedenle, E-ticaret sitenizde satışlara göre ürün entegrasyonlarının sağlanmasında fayda var. Böylece, müşterilerinize stoklarınız hakkında güncel bilgiler sunabilir, dilerseniz onlarla bu bilgileri paylaşabilirsiniz.
Fiyat karşılaştırmaya imkan tanıyın
Yine entegrasyon çözümleri kapsamında, firmaların neden sizi tercih etmeleri gerektiğine dair, sektördeki en uygun fiyatlı ve kaliteli ürünlerin sizde bulunduğunu gösteren, fiyat karşılaştırması yapan sitelere yönlendirme verebilirsiniz. Böylece, alıcılarda güven uyandırarak, markanıza ve ürünlerinize karşı ilgiyi artırabilirsiniz.
B2B işinize boyut kazandırın
B2B işinizi de büyütmek ve ticarette önemli adımlar atmak istiyorsanız, neden bu adımları sınır ötesine taşımıyorsunuz? B2B işinizi kurduktan sonra dilerseniz, yurt dışına da satış yapabilir, bunun için en uygun e-ihracat paketinden yararlanarak, esnek vergilendirme sistemine sahip bir B2B e-ihracat sitesi de kurabilirsiniz. Böylece hedefinizdeki firmaları uluslararası pazarda arayabilir, onların ürün ihtiyaçlarını karşılayarak çok daha fazla kazanma fırsatı elde edebilirsiniz.
Daha fazla B2B çözümlere ulaşmak ve internet üzerinden B2B satışlarla ilgili en etkili stratejileri belirleyebilmek için Web Atölyesi ile tanışın. Web Atölyesinin akıllı E-ticaret paketlerini inceleyerek, bir an önce B2B satışlarınıza başlayabilir, dilerseniz ücretsiz demo hesabınızla dijital dünyada markanızın neler yapabileceğini deneyimleme fırsatı bulabilirsiniz.