Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

E-ticarette satışları artırmak için kullanıcı psikolojisini etkileyen 10 ipucu

Web Atölyesi olarak Eskişehir bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticarette satışları artırmak için kullanıcı psikolojisini etkileyen 10 ipucu' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticarette-satislari-artirmak-icin-kullanici-psikolojisini-etkileyen-10-ipucu/'>
E-ticarette satışları artırmak için kullanıcı psikolojisini etkileyen 10 ipucu' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticarette-satislari-artirmak-icin-kullanici-psikolojisini-etkileyen-10-ipucu/'>

Geleneksel ticarette müşterileri satın almaya ikna etmenin birçok yolu olabiliyor. Müşterinin ihtiyacı anlaşıldıktan sonra beklentilerini karşılayacak ürün veya hizmetler tavsiye edilebiliyor ve davranışın satışa dönüşmesi için çeşitli pazarlama taktikleri uygulanabiliyor. Bu noktada satış, satıcının yeteneklerine göre de şekillenebiliyor. Ancak E-ticarette fiziksel olarak satıcı ile alıcı karşılaşmadıkları için satış becerilerini farklı yollarla sunmak önem kazanıyor. Dolayısıyla E-ticaret firmaları da müşteri kazanmak ve satışlarını artırmak için farklı taktikler uygulayarak geleneksel ticarettin gerisinde kalmamayı başarıyor.

Online alışverişte satışları artırmak amacıyla izlenebilecek oldukça başarılı yöntemler bulunuyor. Bu yöntemler çoğu zaman kullanıcıların psikolojisine olumlu etkide bulunarak onları satın almaya teşvik edebiliyor. İşte kullanıcıya fark ettirmeden psikolojisini etkileyip satışları artırmaya yarayan 10 taktik…

1. İnsan, doğası gereği diğer insanların yorumlarından ve deneyimlerinden büyük oranda etkileniyor. Bu nedenle stratejik açıdan kullanıcıların ürünlerle ilgili olumlu görüşlerine sitenin dikkat çekici noktalarına yerleştirmek önem kazanıyor. Böylece potansiyel müşteriler, diğer birçok müşterinin E-ticaret sitesinden oldukça memnun kaldığı izlenimi ediniyor ve alışveriş yapmak için orayı tercih ediyor.

2. E-ticaret sitesinin tamamında sadece olumlu müşteri görüşlerine yer vermek, kullanıcıların şüpheyle yaklaşmasına neden olabilir. Onun yerine az sayıda da olsa olumsuz görüşlerin de sitede bulunması ve firmanın bu yorumları cevaplandırarak çözüm bulmaya çalışması, kullanıcılarda müşteri memnuniyetine önem veren bir sitede bulundukları etkisi yaratabilir.

3. Ürün fiyatlarını 99’la bitirmek, uzun süredir uygulanan bir yöntem olmakla birlikte kullanıcıların daha fazla tasarruf ettiklerini düşünmesini de sağlıyor. Örneğin, müşteri 10,00 lira yerine 9,99 lirayı gördüğünde daha az para harcadığı algısına kapılıyor. Bunu bir adım öteye götürerek ürünü 9,97 gibi yine küsuratlı, ancak daha tasarruflu görünen bir fiyatla satışa sunabilirsiniz.

4. Ürünün daha uygun fiyata satıldığını göstermek için yeni fiyatın yanı sıra eski fiyata ve hatta fiyatlar arasındaki farka da yer verilebilir ve müşterinin karlı bir alışveriş yapabileceğini düşünmesi sağlanabilir.

5. Belli bir tutarın üzerindeki alışverişlere ücretsiz kargo hizmeti verildiğini duyurmak, kullanıcıların kargo ücreti ödememek için çok daha fazla alışveriş yapmalarını teşvik edebilir.

6. Stokta çok az ürün kaldığı bilgisini paylaşmak kullanıcılarda acele karar verme davranışını tetikleyebilir. Bu fırsatı bir başkasının kullanacağını ve kendisinin aynı fırsatı bir daha bulamayacağını düşündüren bu uygulama sayesinde kullanıcının tereddüt etmeden alışveriş yapması sağlanabilir.

7. Kullanıcılara yenilik sunmak için kullanımını öğrenmeye zaman ayrılması gereken site şablonları yerine en çok kullanılan şablonları tercih etmek hem kullanıcıların zaman kaybı yaşamasını önleyebilir hem de sitenizin güvenilir bir yer olduğu algısını yerleştirebilir.

8. Erkek, kadın, çocuk gibi farklı segmentteki kullanıcılar için özelleştirilen ürünlerin call to action’ının bulunduğu butonu cinsiyete göre renklendirmek satın almaya teşvik etmek için kullanılan yaygın yöntemlerden. Satışları artırmada doğru renk kullanımı önemli bir rol oynuyor.

9. Dünyanın birçok ülkesinde okuma hareketi soldan sağa doğru yapılıyor. Bu da sol tarafı geçmişle, sağ tarafı ise gelecekle ilişkilendirmeye yol açıyor. Bu nedenle “satın al” gibi yönlendirme amaçlı butonlara site genelinde sağ tarafta yer vermek satışları etkileyebiliyor.

10. Üye kaydı bulunan kullanıcılar için “sepete ekle” butonunun yanı sıra “tek tıkla satın al” gibi zaman kazanıldığı algısını pekiştiren bir butona daha yer verilebilir ve kullanıcının sitede gezinme sürecinde satın almaktan vazgeçmesinin önüne geçilebilir.

E-ticaret sitesinin satışlarını artırmada kullanıcı psikolojisini etkileyen ufak ipuçlarını göz önünde bulundurmak oldukça etkili olabilir. Ancak E-ticaret sitesinin müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilecek donanıa sahip olması da satış sürecinde büyük bir önem taşıyor. Eğer siz de kullanıcılarınızı memnun edecek bir E-ticaret sitesine sahip olarak satışlarınızı artırmak istiyorsanız, zaman kaybetmeden Web Atölyesi’nin ücretsiz demo hesabını inceleyebilirsiniz.

e-ticaret alışveriş kullanıcı psikoloji satış ürün taktik pazarlama ticaret satın alma renk müşteri e-ticaret sitesi
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul