E-ticaret pazarı günden güne yeni boyutlar kazanıyor ve gelişiyor. Bu sayede her yapıdaki müşteri, piyasa ve ürünler hakkında detaylı bilgi edinebiliyor. Özellikle B2B firmaların önceleri edinmesi oldukça zor olan ham madde, yarı mamül, üretim aşamasında gerekli hizmetler ve güvenlik hizmetleri şimdilerde elektronik ticaretin sağladığı imkanlar dahilinde çok daha kolay bir hal aldı. Ancak B2C E-ticaret sitelerinden farklı olarak ürün ve hizmetlerini doğrudan müşterilere değil, üreticilere satan B2B E-ticaret siteleri için pazarlama aşamasında atılması gereken adımlar farklılık göterebiliyor.
Bireysel bir müşteriye satış için farklı bir iletişim yolu denenebiliyorken bir şirkete veya kuruma yapılan satışlarda, iletişim biçimini her açıdan ele almak gerekebiliyor. Şirketler satın alımlar için daha çok bilgi topluyor, pek çok teklif alıyor, kurum içinde bir çok deneme ve değerlendirme yapıyor. Bu aşamada, B2B E-ticaret sitelerinin göz önünde bulundurması gereken bazı kritik noktalar bulunuyor. İşte B2B E-ticaret sitelerinin hedef kitlelerine başarıyla ulaşabilmeleri için dikkat etmeleri gereken noktalar…
Fiyatlandırma
Satışları gerçekleştirdiğiniz Web Sitesinde fiyat sunmak müşterilerinizi daha fazla cezbedebilir. Özellikle birbirini tamamlayan ürünleri paket olarak fiyatlandırarak, müşterilerinizin işini kolaylaştırabilir ve tercih nedeni olabilirsiniz.
Ödeme seçenekleri
B2B firmaların önem verdiği konulardan biri de ödeme kanallarının çeşitliliği. Satın alma işlemi gerçekleştirecek olan kişi veya kurumlar çoğu zaman ödeme konusunda esneklik sağlayan E-ticaret sitelerini tercih edebiliyorlar. Bunun yanında sunacağınız taksit ve erteleme imkanlarıyla, müşterileri memnuniyetini de artırabilirsiniz.
Abone listeleri
E-ticaret siteniz üzerinden alışveriş yapan müşterilerin bilgilerini kayıt altına almak veya üyelik seçeneğiyle abonelik oluşturmak müşteri sadakati yaratmada büyük kolaylık sağlayabilir. Müşterilerle irtibat halinde olmak, markanızı hatırlatmada ve sadık müşteri edinme yolunda işinizi kolaylaştırabilecek güzel bir adım olabilir.
Site içi arama
E-ticaret sitenizi kullanıcı deneyimini odak noktası alacak şekilde tasarlamanın yanı sıra, ürünleri kolay ulaşılır kılmanız da önemli. Aradığını kolayca bulan ve hıza önem veren müşterilerinizi satın alma sürecinde bu şekilde etki altına alabilirsiniz.
Site haritası
İhtiyaçları konusunda emin olamayan veya sadece piyasa araştırması yapan müşteri adaylarınız için bir site haritası sunmanız yararınıza olabilir. Bunun yanı sıra kategorilerin ve içeriğin düzenli ve kolay bulunabilir olması da müşterinizi etkilemenizde rol oynayabilir.
Mobil uygulama
Kullanım kolaylığı sebebiyle tercih edilen mobil uygulamalar, E-ticaret hizmeti sunan her firmanın olmazsa olmazı haline gelmiş durumda ve şirketlere dijital pazarlama dünyasında büyük avantajlar sağlayabiliyor. B2B E-ticaret sitelerinin de bu alanda ilerlemesi, satış gelirlerini artırmaya yardımcı olabilir.
E-posta gönderimi
Oluşturduğunuz abone listesinde yer alan müşterilerinizi, yaptığınız promosyonlardan ve yeniliklerden e-posta yoluyla haberdar etmek, site trafiğinizi ve satışlarınızı iyi yönde etkileyebilir.
Hızlı sipariş
Sitenizden sık sık alışveriş yapan müşterileriniz için bulunmasında fayda olan bu özellik, zamanı kaliteli yönetmeyi seven şirketlerin sizi tercih etmesini kolaylaştırabilir.
Teklifler
Siteniz üzerinden sık sık alışveriş yapan müşterilerinize, yapmak istediği alışverişin miktarına göre özel teklifler sunabilirsiniz. Bunun yanı sıra şirketlere özel promosyonlar ve fırsatlar önererek potansiyel müşterilerinizin ilgisini de çekebilirsiniz.
B2B firmaların daha geniş kitleye ulaşarak satış gelirlerini artırabilmesi ve potansiyel müşterilerine ulaşabilmesi için E-ticaret dünyasına adım atması fayda sağlayabilir. Eğer hala bir E-ticaret siteniz yoksa, Web Atölyesinin akıllı E-ticaret paketlerini inceleyebilir ve danışmanlık hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Hemen bir ücretsiz demo hesabı oluşturarak, Web Atölyesi ayrıcalıklarından faydalanmaya başlayabilirsiniz.