Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olabilecek yazılı içerik hataları

Web Atölyesi olarak Muş bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olabilecek yazılı içerik hataları' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticarette-musteri-kaybetmenize-neden-olabilecek-yazili-icerik-hatalari/'>
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olabilecek yazılı içerik hataları' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticarette-musteri-kaybetmenize-neden-olabilecek-yazili-icerik-hatalari/'>

E-ticaret işini geliştirmek isteyen tüm girişimciler site üzerinde sıklıkla farklı stratejiler uyguluyor, tasarım, görseller, logo, ürünler, kampanyalar ve daha pek çok açıdan siteyi dönem dönem baştan ele alıyorlar. Bu sayede potansiyel müşterilerinin ilgisini taze tutmayı başarıyor, onların daima takip etmek isteyeceği birer E-ticaret sitesi hazırlamaya gayret ediyorlar. Ancak, elbette bazı noktalar girişimcilerin gözünden kaçabiliyor ya da o detaylara gerekli özen gösterilmeyebiliyor. Bu da zaman zaman müşteri kaybetmeye ya da olumsuz yorumlara neden olabiliyor.

Bu detaylardan biri de E-ticaret sitelerindeki yazılı içerikler. Görsellere ağırlık veren ve yazılı içeriği zaman zaman göz ardı eden bazı markalar, müşterileriyle aralarında sıklıkla sorun yaşayabiliyor. Eğer siz de E-ticaret sitenizdeki yazılı içeriklerin yeterliliği konusunda tereddüte düşüyorsanız ya da E-ticarete henüz adım atmak üzereyseniz, yazılı içerik konusuna mutlaka özen gösterdiğinizden emin olun. Müşteri kayıplarına neden olabilecek bazı hatalara ise dilerseniz gelin birlikte göz atalım…

Hedef kitleye hitap edecek bir yaklaşım sergileyememek

E-ticarette hedef kitleyi doğru tanımlamak ve onlar için en uygun yaklaşım tarzını belirlemek, bu alanda faaliyet göstermeden önce yapmanız gereken çalışmaların başında geliyor. Ancak, bazı girişimciler standart yazılı içeriklerle yürüttükleri tanıtımlar nedeniyle bekledikleri ilgiyi göremiyor, markanın kullanıcılarla bağ kurmasını sağlayamayabiliyorlar.

Siz de bir E-ticaret girişimcisi olarak, hedef kitlenizin kullanıcı davranışlarını çeşitli platformlar aracılığıyla gözlemleyebilir, onların ilgi alanlarını, Sosyal Medyada takip ettikleri rakip firmaları ve bu firmaların paylaşımlarına bıraktıkları yorumları inceleyebilirsiniz. Böylece, hedef kitlenizin beklentilerini daha net bir şekilde anlayabilir, içerik oluştururken bu beklentileri karşılayacak yazılı içerikler hazırlayabilirsiniz.

Aynı şekilde, E-ticaret sitelerine de kullanıcılar tarafından yorumlar bırakılabiliyor. Özellikle satış sayfalarına ürünler hakkında olumlu ya da olumsuz pek çok yorum yazıldığını siz de çeşitli E-ticaret sitelerinden gözlemleyebilirsiniz.

Tüm bu bilgilerden faydalanarak hedef kitlenizin internet kullanıcıları olarak nasıl bir yaklaşım tarzına sahip olduğunu, aralarındaki popüler söylemleri ve kullandıkları internet jargonunu öğrenebilirsiniz. Bu, marka ve ürün tanıtımlarınızda size oldukça fayda sağlayacaktır. Siz de bu dili kullanarak promosyon çalışmalarınızı yürütebilir, ürün açıklamalarında da benzer bir dil kullanabilirsiniz. Böylece kullanıcılara daha yakın olabilir, onların markayla bağ kurmalarına yardımcı olabilirsiniz.

Karmaşık ve uzun içerikler oluşturmak

E-ticaret sitelerinde elbette ürün açıklamaları ve tanıtımlarda belli bazı bilgilere yer vermek gerekiyor. Ancak, bazı E-ticaret siteleri bu açıklamaları oldukça uzun tutuyor ve bu, kullanıcının okumaktan sıkılıp ürün ya da tanıtım sayfalarından ayrılmasına neden olabiliyor. Aynı şekilde seçtiği yazı karakterinin ya da sayfa mizanpajının fazla karmaşık olması göz yorduğundan yine ziyaretler alışverişle sonlanmayabiliyor.

Bu nedenle, yazılı içeriklerde yazı karakterinin gözü yormayacak ve kolaylıkla okunabilecek bir karakter ve büyüklükte, fazla uzun olmayan ve mümkünse paragraflarla ayrılmış şekilde düzenlemeler yapılmasında fayda var. Bu şekilde kullanıcı ihtiyacı olan bilgilere rahatlıkla ulaşabilir, ürünü satın alma kararını kolaylıkla alabilir.

Dile hakim olamamak

Devrik cümleler, yazım ve imla hataları da yine pek çok ziyaretçinin dikkatini dağıtan ve E-ticaret sitesinin amatörce hazırlandığı algısını oluşturan durumlar oluşturabiliyor. Bu da kuşkusuz ki güven sorunu yaşanmasına neden olabiliyor.

Eğer E-ticaret işiniz için kurduğunuz ekipler yazılı içerik oluşturabilecek yeterliliğe sahip değilse ve dile hakim olmakta zorlanıyorsa bu noktada profesyonel içerik firmalarından yardım alabilirsiniz.

Eksik ifadelerde bulunmak

Gereğinden fazla uzunluktaki içerikler nasıl ziyaretçilerin satış sayfalarını terk etmelerine neden olabiliyorsa, yeterli bilgi bulundurmayan, çok kısa yazılı içerikler de aynı şekilde buna neden olabilir. Çünkü yeterli ürün açıklamaları bulundurmayan satış sayfaları, potansiyel müşterilerin üründen şüphe duymalarına yol açabilir. Bu nedenle ürün açıklamalarını mutlaka kontrol ettiğinizden, renk, beden, desen, yapı özellikleri, fiyat, ödeme koşulları ve benzeri mutlaka bilinmesi gereken ürün bilgilerinin açıklamalarda yer aldığından emin olun.

E-ticaret dünyasında başarıyı yakalamak ve hedef kitleye en etkili şekilde ulaşabilmek için daha pek çok ipucuna Web Atölyesi ile ulaşabilirsiniz. Web Atölyesi’nin akıllı E-ticaret paketlerini inceleyerek markanızı sektöründeki ciddi rakiplerden biri haline getirebilir, dilerseniz ücretsiz demo hesabınızla bunun için ilk adımı atabilirsiniz.

e-ticaret e-ticaret paketi e-ticaret paketleri e-ticaret stratejileri e-ticaret sayfası e-ticaret tasarım e-ticaret sitesi içerik e-ticaret içerik hataları pazarlama stratejileri dijital pazarlama e-ticaret içerik oluşturma içerik
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul