Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

E-ticaret siteleri için etkili display reklam hazırlama rehberi

Web Atölyesi olarak Eskişehir bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret siteleri için etkili display reklam hazırlama rehberi' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-siteleri-icin-etkili-display-reklam-hazirlama-rehberi/'>
E-ticaret siteleri için etkili display reklam hazırlama rehberi' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-siteleri-icin-etkili-display-reklam-hazirlama-rehberi/'>

E-ticaret sektörü günden güne büyüyor, gelişiyor, güvenilir rakiplerin sayısı artıyor ve dolayısıyla rakiplerin arasından sıyrılıp öne çıkmak her zaman kolay olmayabiliyor. Bu nedenle E-ticaret siteleri de farklılaşabilmek adına internet reklamları için büyük yatırımlar yapıyor. Ancak internetin son derece dinamik yapısında online bir reklamın gerçekten istenen etkiyi yaratabilecek şekilde özenle hazırlanması büyük önem taşıyor.

Display reklam, kısaca bir firmanın hedef kitlesinin çoğunlukla yer aldığı düşünülen diğer online platformlarda yer alan reklam türleridir. Display reklamlar, yaygın olarak banner reklamlar olarak da adlandırılabiliyor. Online mecraların reklam için ayrılan bölümlerine yerleştirebileceğiniz bir reklam türü olan banner’lar, çoğunlukla sağ ve sol sütunlarla sayfa boyunca ayrılan satırlara yerleştiriliyor. Aynı zamanda web sitelerinde banner için ayrılmış farklı boyutlarda alanlar da olabilir.

Banner reklamlara ayrılan kısımlar genellikle sınırlı alanlardan oluşuyor ve ayrıca aynı platformda diğer markaların da reklamları yer alabiliyor. Bu ortamda öne çıkmak ve hedeflere ulaşmak için doğru mesajı doğru kişiye ulaştırmak önem kazanıyor.

Peki display reklamlarda doğru mesaj en etkili yolla nasıl verilebilir? İşte zihinlerde oluşan soruların yanıtları…

Mesajınızı net ve açık bir şekilde iletin

Dikkat çekmek için kullanılan karışık grafikler veya kelime oyunları gibi eşine sık rastlanan uygulamalar, halihazırda çok sayıda reklama maruz kalan kullanıcılar için kavraması zor ve yorucu olabilir. Bunun yerine anlatmak istediğiniz konuyu net bir şekilde vererek tüketiciyi daha kolay etki altına alabilirsiniz.

Reklamın amacına göre hedeflenen davranışın gerçekleşme olasılığını artırabilecek türde sade ve anlaşılır mesajlar kurgulamanızda yarar var. Buna göre eğer ürünlerin belli özelliklerini ön plana çıkarmak hedefleniyorsa karışık mesajlardan uzak durulmalı, amaca hizmet eden en uygun kelimeler seçilmeli.

Güvenilirlik sağlayın

Bannersnack.com’un araştırmasına göre internet kullanıcılarının yüzde 46’sı banner reklamların güvenilir olduğunu düşünüyor. Reklamınızın güvenilir olduğu imajını yaratabilmeniz, tüm hedef kitlenizi etkileyebilmenizden geçiyor. Yüksek kalitede görseller ve imla hatası barındırmayan metinler ile kullanıcı dostu bir tasarım hazırlamanız ve doğru bilgi vermeniz kullanıcıların güvenini kazanmanıza yardımcı olabilir.

Hedef kitlenizi ve mecranızı iyi araştırın

İnternet reklamları her an her yerde karşımıza çıkabiliyor ve kimi zaman yer aldığı mecradan bağımsız mesajlar içerebiliyor. Örneğin yemek tariflerinin olduğu bir blog’da, cilalı oto şampuanı tanıtan bir E-ticaret sitesinin reklamına rastlanabiliyor. Hedefleme ve mecra seçiminin fark edilir derecede yanlış olduğu bu örneğe benzer uygulamalar display reklamların başarısızlıkla sonuçlanmasına neden olabiliyor.

Reklamınız her ne kadar dikkat çekici ögeler barındırırsa da yanlış yerde ve yanlış zamanda yayınlanıyorsa, zaman ve finansal kaynakların verimsiz kullanıldığı sonucuna kolayca ulaşılabilir. Bundan kaçınmak için ise hedef kitlenizin özelliklerini tanımlayabilmeniz ve hangi platformlarda zaman geçirebilecekleri hakkında bilgi edinmenizde fayda var.

CTA’nın önemini unutmayın

CTA (call-to-action), tüketiciyi eyleme çağırma olarak bilinen pazarlama araçlarından biri. E-ticaret sitelerinin sıklıkla kullandığı “sepete ekle” çağrısı CTA’ya örnek olarak verilebilir. Display reklamlarda da hedef kitlenin istenen davranışı gerçekleştirmesini sağlayabilecek, aksiyona yönlendirebilecek bu tür CTA’lar kullanılabilir. Ancak bu noktada CTA butonunun tasarımına, yer alacağı konuma ve hatta rengine özenle karar vermeli. E-ticaret sitesinin genel dilinden ve tasarımından çok farklı düşmeyecek bir CTA uygulamasıyla başarılı sonuçlar alabilme şansını artırabilmek mümkün.

Display reklamların başarısını etkileyen bir diğer unsur da E-ticaret mağazanızın kullanıcı beklentilerini karşılayabilecek yapıda olması. Eğer siz de hedef kitlenizi memnun edebilecek bir E-ticaret sitesine sahip olmak istiyorsanız hemen Web Atölyesi’nin ücretsiz demo hesabınızı inceleyebilir, E-ticaret sektörüne sağlam bir giriş yapabilirsiniz.

e-ticaret sektörü display reklam banner reklamlar internet reklamları online reklam pazarlama call to action cta reklamda doğru mesaj vermek etkili reklam e-ticaret mağazası hedef kitle kullanıcı müşteri başarılı reklam
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul