Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

E-ticaret siteleri için otomatik satış desteğine dair bilinmesi gereken noktalar

Web Atölyesi olarak Eskişehir bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

E-ticaret siteleri için otomatik satış desteğine dair bilinmesi gereken noktalar' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-siteleri-icin-otomatik-satis-destegine-dair-bilinmesi-gereken-noktalar/'>
E-ticaret siteleri için otomatik satış desteğine dair bilinmesi gereken noktalar' data-url='http://www.eticaret.com/blog/E-ticaret-siteleri-icin-otomatik-satis-destegine-dair-bilinmesi-gereken-noktalar/'>

E-ticaret müşterilerinin karar aşamalarını kolaylaştırmak adına birtakım adımlar atmak dönüşüm oranlarının artmasında ve müşteri sadakati kazanmada büyük rol oynuyor. Otomatik satış desteği (guided selling), E-ticaret sitelerinin kullanıcılarının hayatını çok daha kolay hale getirebilmek için başvurulan yöntemler arasında yer alıyor. Otomatik satış desteğinde kullanıcıların ilgisini çekebilecek türde ürün önermeleri yapılabiliyor, istenen bilgilere kolay erişim sağlanabiliyor. Bu destek sistemi, istatistiksel verilerden yola çıkarak müşterileri satışa yönlendirmek amacıyla kullanılıyor. Buna göre, müşterilerin ihtiyaç duydukları ürünlerle ilgili yanıtlar vermesini ve ilgili ürünlerle müterileri buluşturmayı sağlayan forma “otomatik satış desteği” adı veriliyor.

Otomatik satış desteği sunmak E-ticaret sitelerinin dönüşüm oranlarını kategorilerden bağımsız olmaksızın yüzde 70’e kadar artırabiliyor. Kullanıcı deneyimini artırmada büyük oranda etkili olan bu satış destek hizmeti, ziyaretçilerin ihtiyaçlarını anlamada rol oynuyor. Böylece stokta bulunan ürünler kullanıcı ihtiyaçlarına göre doğru bir biçimde ilişkilendirilebiliyor ve kullanıcılara liste halinde sunulabiliyor. İstediği ürünü kolayca bulabilen kullanıcı da satın alma kararını kolayca verebiliyor. Peki otomatik satış desteği nasıl bir teknikle çalışıyor ve E-ticaret firmalarına ne gibi fırsatlar yaratıyor?

Nasıl çalışıyor?

Otomatik satış desteği, genel olarak bilgi formu formatında karşımıza çıkıyor. Kullanıcı ihtiyaçlarını belirlemek için en doğru soruların yer aldığı bu form ile nokta atışı ürünler sıralamak adına kullanıcıların yaşam tarzları, beklentileri ve ürünün kullanılacağı ortam hakkında bilgi alınabiliyor. Emlak ilan sitelerinde kullanıcılara daha iyi bir sonuç verebilmek adına hazırlanan formlar buna örnek olarak verilebilir. Buna göre kullanıcıların aradığı konuta dair kriterlerin belirlenmesi için birtakım sorular yöneltilir ve yanıtlara göre sonuçlar filtrenenir. Bu örnekten de anlaşıldığı üzere otomatik satış desteğinin amacı seçenekleri daraltarak kullanıcının satın alma kararlarını kolaylaştırmak.

Avantajları neler?

E-ticaret siteleri otomatik satış desteği çözümüne başvurarak kullanıcı deneyimini artırabiliyor ve müşterilerin güvenini kazanarak marka imajına olumlu katkıda bulunabiliyor. Bunun yanı sıra satış oranlarının artmasını da sağlayabiliyor. Bunun yanı sıra tamamen ihtiyaca yönelik seçenekler sunulduğundan kullanıcıların sepeti terk etmelerinin de önüne geçilebiliyor. Ayrıca ürün iadelerinde de önemli bir azalma yaşanabiliyor.

Otomatik satış desteği, E-ticaret sitelerinin çapraz satış uygulamalarını kolaylaştırıyor. Kullanıcı beklentisinin ne olduğu bilindiği zaman buna uygun ihtiyacı doğuran ürün seçenekleri sunmak da akıllıca olabiliyor.

E-ticaret sitelerinin yeni kullanıcı kazanmalarında ve mevcut müşterilerini ellerinde tutabilmelerinde kullanıcı deneyimi büyük rol oynuyor. Otomatik satış desteği ile kullanıcı deneyimi önemli oranda artırılarak müşteri memnuniyeti sağlanabiliyor. Ancak en başta kullanıcıların tüm beklentilerini karşılayabilecek donanımlı bir online mağazaya sahip olmakta yarar var. Eğer siz de hedef kitlenizi etkisi altına alabilecek bir E-ticaret mağazasına sahip olmak istiyorsanız zaman kaybetmeden Web Atölyesi’nin ücretsiz demo hesabını inceleyin, Web Atölyesi’nin ayrıcalıklı dünyasında yerinizi almak için ilk adımı atın.

otomatik satış desteği e-ticaret online mağaza e-ticaret mağazası ürün satışı dönüşüm oranları karar alma süreci satın alma kararları müşteri e-ticaret müşterisi kullanıcı ziyaretçi sepeti terk etme ürün iadeleri müşteri memnuniyeti ürün seçenekleri kullanıcı sadakati
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul