Teknolojiyle birlikte tüketici davranışlarında da belirgin farklılıklar gözlemleniyor. İhtiyacınız hızla gidermek isteyen müşteriler online alışverişe yöneliyor. Elektronik ticaret sektörünün hızla büyümesini sağlayan bu eğilim, firmaların da online dünyaya uyum sağlamasına yol açıyor.
Sayısı her geçen gün artan E-ticaret firmalarının rekabette öne geçmelerinde tanıtım yöntemleri önemli bir rol oynuyor. Firmalar, büyük çoğunluğu aktif internet kullanıcısı olan müşterileri etki altına alabilmek için ise dijital pazarlamanın gücünden faydalanmayı tercih edebiliyor. Ancak zaman zaman ufak pazarlama hatalarından dolayı büyük maliyetler ödemek durumunda kalınabiliyor. Zaman ve maddi kaynakların verimsiz kullanılması sonucu dijital pazarlama çalışmalarının da etkisi beklendiği gibi olmayabiliyor. Peki E-ticaret sitelerinin maddi ve manevi kayıplar yaşamamaları için dijital pazarlama stratejilerinde hangi noktalara dikkat etmeleri gerekiyor? İşte bütçeyi doğru harcamanız için ipuçları…
Doğru hedefleme
E-ticaret sitelerinin trafik ve dönüşüm oranlarını artırmak amacıyla bazen dijital reklam çözümlerine gereğinden fazla yüklenilebiliyor. Bu da online kullanıcıların hemen her platformda, ilgi alanlarına bile girmeyen reklamlarla karşılaşmasına yol açabiliyor. Bu noktada E-ticaret sitenizin hedef kitlenizi belirlemeniz ve yürütülecek reklam çalışmalarında yalnızca bu kitleyi hedefleyerek reklamları göstermeniz işinizi büyük ölçüde kolaylaştıracaktır. Böylece hem gerçekten ilgili kitleyi yakalayabilir hem de trafik ve dönüşüm oranlarınızı kolayca artırabilirsiniz.
Sosyal Medyanın etkin kullanımı
Dünya üzerinde 3,419 milyar aktif Sosyal Medya kullanıcısı bulunuyor. Bu kullanıcıların önemli bir kısmı sizin hedef kitlenizi oluşturuyor olabilir. Bu nedenle Sosyal Medyalarda E-ticaret sitenizin tanıtımını yaparak potansiyel müşterilerinizi bilgilendirmeniz önem taşıyor. Ancak burada dikakt edilmesi gereken noktaların başında kullanacağınız iletişim dili geliyor. E-ticaret sitenizin genel diliyle uyumlu bir ton kullanarak sosyal ağlarda aktif olmanız, hedef kitlenizle de aynı dili konuşmanızı kolaylaştırabilir. Bir diğer önemli nokta ise her mecrada değil, hedeflediğiniz kitlenin bulunduğu platformlarda yer almanız. Bunun için de özenli bir çalışma yürüterek sonuçlarını değerlendirebilir, en etkili platformu bularak hedef kitlenize doğrudan ulaşabilirsiniz.
SEO çalışmaları
Dijital pazarlamanın konularına giren bir diğer atlanmaması gereken nokta da arama motoru optimizasyonu (SEO – search engine optimisation). Yani arama motorlarına görünürlülük sağlamak. Bu amaca ulaşabilmek için ise bir dizi çalışma yapmak gerekiyor. Ancak SEO çalışmalarını gelişigüzel değil, hedef kitle odaklı yürütmekte fayda var. Bu şekilde online kullanıcıların ihtiyaçlarıyla ilgili yaptıkları aramaların sonuçlarında görülme olasılığınızı artırabilir, marka bilinirliği ve sadakati için önemli bir adım atabilirsiniz.
E-ticaret sitelerinin başarılı bir grafik çizebilmelerinde dijital pazarlama çalışmaları önemli bir rol oynuyor. Ancak firmaları, özenli ve bilinçli bir şekilde yürütülen pazarlama çalışmaları başarıya götürebiliyor. E-ticaret mağazalarının müşteri beklentilerine karşılık verebilecek donanıma sahip olması da dijital pazarlama ve diğer tüm çalışmaların temelini oluşturuyor. Eğer E-ticaret sitesi müşterilerin ihtiyaçlarına cevap veremiyorsa, tanıtım faaliyetleri için harcanan bütçe de etkili olmayabilir. Eğer siz de kullanıcılarınızı etkisi altına alabilecek bir E-ticaret mağazasına sahip olmak istiyorsanız, Web Atölyesinin ücretsiz demo hesabını inceleyebilirsiniz.