Sosyal Medya pazarlamasında Instagrama yer veriyorsanız ya da vermeyi planlıyorsanız, burada yaptığınız çalışmalar sonrasında takipçilerinizi E-ticaret sitenize bir şekilde yönlendirmeniz gerekiyor.
Diğer sosyal mecralarda dışarıya yönlendirme linkleri kullanılabildiği için, bu durum aslında çok da büyük bir problem olmuyor; ancak Instagram, yapılan paylaşımlarda link kullanımına izin vermediği için, doğrudan internet sitenize trafik çekmek mümkün olmuyor. Ancak bu demek değil ki, Instagram üzerinden trafiklerinizi artıramazsınız.
Bazı farklı yaklaşımlar izleyerek ve içeriklerinizde bazı düzenlemeler yaparak, kullanıcıların internet sitenizi ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz. Bu rehberde de bu yöntemleri sizinle paylaşacağız.
Profilinize web adresini yazın
Instagram profilinizi oluştururken, hakkında bölümünde yer alan internet sitesi alanını boş bırakmamalısınız. Instagram üzerinden dışarıya yönlendirme yapacağınız tek alan şu an için sadece burası.
Profilinizi ziyaret eden kullanıcılar buradaki bağlantıya tıklayarak E-ticaret sitenizi ziyaret edebilirler.
Görsel paylaşımlarda eyleme çağrı ifadeleri kullanın
Yaptığınız paylaşımların açıklama bölümlerinde eyleme çağrı ifadeleri kullanabilirsiniz. Bir ürünün tanıtımını yapıyorsanız, ürünü incelemeleri için kullanıcıları profilinizdeki linke tıklamaya yönlendirebilirsiniz. Kullanıcılar bu sayede sizin internet sayfanızı ziyaret edebilirler.
Bunun yanı sıra kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise yine gönderileriniz açıklama kısmında ürünlerinizin yer aldığı sayfanın bağlantısını yazmak. Tabii ki bu çok da kullanışlı olmayacaktır; çünkü kullanıcıların bu linki tarayıcıya kopyalamaları ya da yazmaları zor olacaktır. Fakat link kısaltma servislerinden yararlanarak, bu URLleri kısaltabilir ve kullanıcılar için daha kolay bir hale getirebilirsiniz.
Videolarınızda URL kullanın
Instagram üzerindeki video paylaşımlarınıza URL yerleştirebilirsiniz. Videonun montajı ve kurgusu sırasında E-ticaret sitenizin URLsini videonun içine eklemek, kullanıcıların doğrudan internet sitenizi görmelerini sağlayacaktır.
Doğrudan etkileşime geçemeyecek olsalar dahi, markanızla ilgili bilgi almak isteyenler internet sitenizin adresini doğrudan tarayıcı üzerinden girebilirler.
Instagram reklamlarına yatırım yapın
Organik ve ücretsiz yöntemlerle dışarıya link yönlendirilemese de, Instagram reklam verenleri çekmek için, reklam modellerinde dışarıya yönlendirmeler yapıyor.
Instagram üzerindeki reklam modellerinden kendinize en uygununu seçtikten sonra, E-ticaret sitenize, belli bir ürüne ya da mobil uygulamanıza link yönlendirmeleri yaparak, trafik çekebilirsiniz.
Instagram üzerinden E-ticaret sitenize trafik çekmenin en etkili yolu şuan Instagrama reklam vermek. Bunun nedeni de Instagramın normal gönderilerde dışarıya link yönlendirmesi yapılmasına izin vermemesi. Sosyal mecranın buna ne kadar devam edeceği henüz bilinmiyor; ancak bu durumun daha da devam edeceği tahmin ediliyor. Çünkü bu özelliğin açılması, reklam verenlerin sponsorlu içerikler yerine kendi gönderileri üzerinden diledikleri bağlantıya yönlendirme yapmalarını sağlayacaktır. Bu da sosyal mecranın gelirlerini ciddi oranda düşürebilir.
Instagram sayfanız için özel varış sayfası hazırlayın
Instagramdaki kullanıcıları çekebilmek için Instagrama özel bir varış sayfası (landing page) hazırlayabilirsiniz. Profildeki bağlantı adresini bu sayfaya yönlendirebilir ve Instagram kullanıcılarına özel kampanya, fırsat, ürün ya da içerikleri bu sayfada sunabilirsiniz.
Bu varış sayfasında neler olduğunu ve kullanıcıların bu sayfayı ziyaret ederek neler elde edebileceklerini de gönderilerinizde belirtebilir, bu sayfa tanıtımı için özel bir içerik hazırlayabilir ve gönderi açıklama bölümlerinde takipçilerinizi bu sayfaya yönlendirebilirsiniz.